sunnuntai 17. huhtikuuta 2011

Day 5

MITÄ ON RAKKAUS ?

Rakkautta on monenlaista. Omassa elämässä on nykyään korostunut ehkä rakkaus perhettä ja ystäviä kohtaan.


"Relationships--of all kinds--are like sand held in your hand. Held loosely, with an open hand, the sand remains where it is. The minute you close your hand and squeeze tightly to hold on, the sand trickles through your fingers. You may hold onto some of it, but most will be spilled. A relationship is like that. Held loosely, with respect and freedom for the other person, it is likely to remain intact. But hold too tightly, too possessively, and the relationship slips away and is lost."
-Kaleel Jamison


Rakkaus perhettä kohtaan on mulle ainakin oletus. Muhun ei mitenkään mahdu ajatus, että jos lukee jonkun ihmisen perheeseen, niin pystyis ikinä hylkäämään sen. Perhe mun mielestä on ihmiselle tärkeintä mitä voi olla. En kuitenkaan tarkoita sitä, että perheen pitäis olla biologinen äiti ja isä ja pari sisarusta. Perheitä on monenlaisia, rakkaus on kuitenkin tärkeintä. 


Rakkaus ystäviä kohtaan on aika hauska juttu. Välillä sitä ei edes tajua kuinka paljon voikaan ystävää rakastaa. Välillä taas luulee rakastavansa jotain ystävää, mutta hädässä ei kuitenkaan ystävää tunneta. Mulle henkilökohtasesti ystävien välinen aito rakkaus on sitä, että joskus voi olla aikoja jolloin nähdään ja jutellaan joka päivä, joskus taas aikoja jolloin kummastakaan ei kuulu mitään kuukausiin, mutta silti kun nähdään jossain sattumalta niin halataan ja muistutetaan kuinka tärkeä toinen on. Tosi ystävä myös välimatkasta ja hiljaiselosta huolimatta on esimmäisenä oven takana kun toisella on hätä. Näin minä tämän asian näen.


Rakkaus toista osapuolta kohtaan onkin näistä kaikista vaikein, koska se sattuu jossain vaiheessa jokatapauksessa JA PALJON. Silti se taitaa olla mulla ainakin syy elää. Mää en vois kuvitella elämää, niin että en edes ajattelis seurustelemista ja onnellista parisuhdetta. Itse oon kyllä pesun kestävä romantikko ja kun oon oikeesti rakastunut niin mikään ei oo liian lällyä. 
Leijonamieli osaa kuvailla tätä aika hyvin.



PS. Pahoittelut kuvien puuttumisesta, mutta lukuisista yrityksistä huolimatta en niitä saanut lisättyä mitenkään :(

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti